Odbiór dowodu osobistego
Dotyczy: |
Odbiór dowodu osobistego |
Wydział: |
Spraw Obywatelskich i Społecznych |
Podstawa prawna: |
|
Sposób załatwienia sprawy: |
Dowód osobisty odbiera się osobiście w siedzibie organu gminy, w którym został złożony wniosek o wydanie dowodu osobistego. Dowód osobisty osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych odbiera rodzic albo opiekun, a dowód osobistyosoby posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych odbiera osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego, rodzic albo kurator. Dowód osobisty może również odebrać rodzic, który nie składał wniosku o wydanie dowodu osobistego. Odbioru dowodu osobistegomoże dokonać pełnomocnik, składając pełnomocnictwo szczególne do dokonania tej czynności, w przypadku gdy:
Odbiór dowodu osobistego wydanego osobie nieposiadającej zdolności do czynności prawnych albo posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnychwymaga obecności tej osoby,
Organ gminy, wydając dowód osobisty osobie ubiegającej się o jego wydanie:
Przy odbiorze dowodu osobistego przedkłada się dowód osobisty posiadany przez osobę, której wydano nowy dowód osobisty. W przypadkugdy osoba ubiegająca się o wydanie dowodu osobistego nie może osobiście odebrać dowodu osobistego z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody i wyrazi wolę ustalenia przy odbiorze dowodu osobistego kodów umożliwiających identyfikację elektroniczną i złożenie podpisu osobistego, odbiór dowodu osobistego, ustalenie tych kodów oraz odbiór kodu umożliwiającego odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego w miejscu pobytu tej osoby, po uprzednim powiadomieniu, zapewnia organ gminy, (organ gminy będącej siedzibą władz powiatu, na terenie którego przebywa osoba, organ miasta na prawach powiatu, na terenie którego przebywa osoba), o ile jest to organ gminy, do którego złożono wniosek o wydanie dowodu osobistego. W przypadku gdy posiadacz dowodu osobistego przy odbiorze dowodu osobistego nie ustalił kodów umożliwiających identyfikację elektroniczną i złożenie podpisu osobistego oraz z powodu choroby, niepełnosprawności lub innej niedającej się pokonać przeszkody nie może tego dokonać w siedzibie organu gminy, ustalenie tych kodów w miejscu pobytu tej osoby, po uprzednim powiadomieniu, zapewnia organ gminy, (organ gminy będącej siedzibą władz powiatu, na terenie którego przebywa osoba, organ miasta na prawach powiatu, na terenie którego przebywa osoba). |
Wymagane dokumenty |
|
Miejsce składania wniosków: |
Urząd Miejski w Strykowie, ul. T. Kościuszki 29, 95-010 Stryków Wydział Spraw Obywatelskich i Społecznych pokój 6 (I piętro) |
Termin załatwienia: |
30 dni od dnia złożenia wniosku. |
Tryb odwoławczy: |
Nie przysługuje |
Uwagi: |
Ustalenie kodów dla certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego.
|
Opłaty: |
Bez opłat |
Osoba prowadząca sprawę: |
Monika Kalinka tel. 42 719-80-02 w. 460 e-mail: monika.kalinka@strykow.pl Joanna Głowadzka tel. 42 719-80-02 w. 461e-mail: joanna.glowadzka@strykow.pl |
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Witold Kosmowski - Burmistrz Strykowa |
Źródło informacji: | Monika Kalinka - inspektor ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Tomasz Białek |
Data wprowadzenia: | 2020-09-04 10:38:05 |
Opublikował: | Tomasz Białek |
Data publikacji: | 2020-09-04 10:38:26 |
Ostatnia zmiana: | 2023-02-24 12:44:15 |
Ilość wyświetleń: | 2382 |